14 april 2012

Det DÄR är KÄRLEK!


Sist jag var på loppis såg jag en hög med böcker på en hylla...

OCH

Eftersom deras omslag tilltalade mig gick jag dit för att titta...

MEN

När priset för fyra böcker visade sig vara 60 euro backade jag snabbt med ett hånleende på läpparna - sextio euro för fyra böcker - SEXTIO euro - jä*la idioter - good luck med att få DEM sålda!

FAST

Nu efteråt, när jag sträckläst "
Twilight serien" sedan i onsdags och förstått att det var just de böckerna som såldes på loppisen har jag insett att chansen finns - det KAN verkligen vara så att någon faktiskt köper dem - nån som är lika hopplöst, barnsligt förtjusta i historien samt har en så där SEXTIO euro överlopps då...

FÖR

Ärligt talat - jag skiter fullständigt i att det räknas som "ungdomslitteratur", jag ger blanka, ja...ni vet vad jag menar, i att de är skrivna i "jag-form" - något som brukar få mig att lägga bort en bok DIREKT...

Jag är frälst!

Det DÄR är KÄRLEK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar