31 maj 2012

Sommarlov


Nu är det sommarlov...

FAST

Bara i teorin - det är väl endast under den ljuva tiden man går i lågstadiet som ett sommarlov verkligen innebär sommarlov - att kunna springa halvnaken och barfota utan kontroll i två och en halv månad...

MEN

Sånt är livet, man växer upp - lär sig alfabetet och byter sedan, utan att man tänker på det, hastigt och lustigt ut några bokstäver till ett par andra så man får "jobb" på slutet istället. Visst kan man försöka springa halvnaken och barfota på ett sommarjobb om man vill - dock tror jag inte det är något som rekommenderas.

Iallafall så kommer jag att sakna mina klasskompisar -13 härliga människor, 13 totalt olika människor som bara med att de finns till förgyller mina dagar på ett sätt de förmodligen inte ens kan föreställa sig...

OCH

Trots att vi kommer att träffas i sommar "på en öl eller två" (jag ser faktiskt inte vitsen med att ta EN öl) då och då ser jag redan fram emot hösten när det är dags att sätta sig ner och lära sig nya saker igen tillsammans med de här stackarna som fått det som som en del av sitt livsöde att ha mig med som klasskamrat...

....



Nu blir det alldeles för sentimentalt och för mycket gullegull för att vara skrivet av mig...



Glöm det där - dags att dra på sig lite andra kläder, ta penseln i handen och gå ut och måla lite "föus" - ha en underbar dag!

2 kommentarer:

  1. Mitt studieliv skulle bli betydligt tråkigare och gråare utan din närvaro. Tror inte du har en aning om hur mycket jag gillar dig och dina påhitt och kommentarer. Jag känner igen mig själv i dig på måååånga sätt! Lova mig att kom och hälsa på mig i somma. Kanska det finns öl...men en limsa fins det alltid. Och kanske en god bullabit att tugga på. Ha en bra sommar.

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha A-CE! :) Jag kommer gärna nu när jag förstått att du inte bor ute på en holme! ;)

    SvaraRadera