04 maj 2012

I´m too old...


I´m too old for this shit...

ÄR

En av de filmrepliker som fastnat i mitt huvud - även om jag inte var gammal DÅ visste jag kanske undermedvetet att just den meningen skulle passa in riktigt bra i mitt liv någongång i framtiden...

Jä*la förkylning!

Annars är väl allt som vanligt - en dag i taget, sakta men säkert, solen kanske stiger upp i horisonten bla bla. Stall och hage är klart för drabbning - min pappa kom upp och fixade alltihopa (jag fick hjälpa till pyttelite) så nu är det bara hönshuset kvar. Dessutom gav min faster mig ide´n att bygga drivhusbänkar så det borde jag också komma igång med - jag tänkte odla gurkor, jag har aldrig gjort det tidigare men man kan ju, som de säger i Munsala, alltili testa. Så var det det där med morötter, sallad, spenat och allt annat man fantiserat om under vintermånaderna men som tycks vara ett evighetsprojekt på våren när man väl ska sätta igång. Praktiken är slut - nu är det en vecka yrkesprov framöver och så är det dags för skola igen ett tag innan det sommarpraktiken börjar.

Nu vaknade resten av hushållet, lugnet är slut...

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar