17 maj 2012

"80 kg klubben"


Igår hade vi de där etiska frågorna på schemat - typ - ett tåg kommer, om det fortsätter kör det över fem personer, om du däremot drar i en spak kör det bara över en - drar du i spaken?

FÖR

Ibland MÅSTE man göra val man inte VILL göra...

Ett av exemplen var att det börjat brinna under en dans och brandmännen kånkade ut en massa flickor medans pojkarna fick klara sig bäst de ville - VARFÖR?

"Det var bättre förr" jaget svarade att det berodde väl på att man tänkte sig att flickor behöver mer hjälp men att pojkar är mer handlingskraftiga, att de klarade sig själva - det här med "kvinnor och barn först"...

FAST

Det var ju fel, fel, feeeel - orsaken var helt enkelt den att töser (i teorin) väger mindre än grabbar - spinkigt vs. muskulöst - icke picke pö - det går fortare att rädda en lättare människa än en tung - grabbar på 80 kilo lämnas kvar...

OCH

Detta fick mig att inse fakta...

JAG MÅSTE BANTA!

FÖR

Om det börjar brinna någonstans hör jag till kategorin "jiiisus vilken klump - jag tar någon annan". Jag är en av de där som snällt skulle få sitta kvar och titta på medans de där stiliga, barbröstade brandmännen bara susade förbi med trådsmala, nätta nippertippor hängande över axeln.

Å så påstår folk att utseendet inte har någon betydelse?

Dags att anamma LCHF igen alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar