19 maj 2012

Köra bil i stan suger


Jag hatar att köra i städer...

ELLER

Låt mig förtydliga det där - jag HATAR att köra i städer - jag får hjärnsläpp av alla andra bilister, situationer där det myllrar av andra bilar, flera olika filer att välja mellan, rondeller, rondeller MED FLERA FILER, rödljus, övergångsställen, "bara buss kör här tack filer"...

När jag bodde i Kimito men var tvungen att åka in till Åbo körde jag helt enkelt till Prisma i Piispanristi, parkerade bilen...

OCH

Ringde taxi! Att betala en taxiavgift på cirka 11 euro x 2 var enligt mig ett väldigt billig lösning för att undvika den stress en centrumkörning skulle innebära med just alla andra bilister, filer, fan och hans mormor för att inte tala om parkeringsavgifter OCH böter för felparkering!

Jag kör inte ens bil i Jeppis bara jag kan undvika det! OM det bara är möjligt kör jag alla möjliga kringel, krangel omvägar utanför centrum - jag är expert på att hitta alternativa vägar - jag rantar på sightseeingturer runt Prisma, Citymarket, Pedersöre kyrka och simhallar bara jag, i det längsta, kan undvika alla TRE huvudgator (som dessutom inte ens har fler filer än en hitåt och en ditåt)...

FAST

Nu när jag kommit på att jag ska göra om en del av ladugården till sommarställe behövde jag färg (beroende av resultatet kanske det visas på bloggen eller så inte)...



På grund av att Biltema i KOKKOLA hade billigaste möjliga alternativet var jag tvungen att, på nåt sätt, ta mig dit...

OCH

Det gjorde jag -  allt hade gått riktigt bra bara jag hade tagit reda på VAR Biltema fanns innan jag startade. En lång historia kort: Igår fick jag årets dos av tvärnit, "jag är ju i centrum - vad gör jag HÄR?", flerfiliga "men för helvete - nu tog jag ju fel IGEN" rondeller och U-svängar (lätt att vara olaglig med en Ka)...

Nåja, jag fick min färg (även om de inte hade den jag ville ha) till slut (samtidigt som "Lilla damen" lärt sig ordet "Perkele" perfekt och flytande) så nu blir det att börja måla...

FAST

Det blir lite senare idag - just nu har vi rörmokare här och snart kommer hästarna - härligt med helger med sovmorgon när man bara kan slappa och ta det lugnt!

Ha en härlig dag och kör försiktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar