03 juni 2012

Drömtydning...


Det här med drömmar är ju verligen en intressant grej - om det stämmer att man kan lära sig en hel del av en människa genom att tyda dennes drömmar skulle en drömtydare få arbeta övertid efter den här natten.

Det började med att en karl om gående över fälten släpande på en älg som han idkat lite tjuvskytte på (eller om han nu kört på den med bilen eller hittat den i dikeskanten) - iallafall så var det en vänskapsgåva han kom med - typ en lite mer maskulin version av de där jättesöta godispåsarna som säljs på Sunds - "Istället för en blomma". Ja, så var det bara att gå in och hämta fileknivarna för att börja stycka eländet samt på samma gång borsta tänderna - som betalning ville karln nämligen ha en kyss - jag gillar ju älgkött så det var det värt...

OCH

Nästa dröm var det dags för en kärnkraftsolycka a la "ingen logik" eftersom de kallade de farliga partiklarna för "Mimmipartiklar" och de visade sig som riktigt geggig och kvävande Hubba Bubba. När explosionen satte igång flöt "Mimmigeggan" ut ur alla möjliga byttor värre än när det är såna där lerskred och folk drunknade till höger och vänster. Vi som på något sätt överlevde fick hålla oss undan alla andra överlevanden för att överleva vidare...

SEN

Var jag plötsligt i skolan igen - inte min utan en annan. Dagens ämne var matlagning där vi skulle tävla om vem som kunde laga en rätt RÄTT och snabbast. Eftersom jag är totalt värdelös i köket tyckte jag det var bäst att kika lite på vilka ingredienser som skulle användas i tävlingen - så dålig som jag är borde det ju vara tillåtet med lite fusk. Kylrummen fanns nere i källaren - jag hittade verkligen dit och jag fick mig en snabb koll av vilka ingredienser som skulle användas...

MEN

Innan jag kom mig dit var jag tvungen att ta mig förbi simbassängen i rummet före där det fanns en som slog ihjäl alla till höger och vänster. På vägen tillbaka tog smarta jag en annan väg och hamnade istället i ett rum fyllt av ENORMA SPINDLAR och andra asäckliga kräk som kröp in under huden och bosatte sig där.

Det här är bara en bråkdel av det jag drömde inatt och en betydligt förkortad version...

FAST

Trots att jag vaktat kärnkraftstermometrar med stigande spänning och större panik, simmat i Mimmigegga, gömt mig i trappuppgångar och källarförråd för att överleva, slagits med en mördare som strax innan slagit in skallen på en person före mig och haft spindlar krälande under huden...



Är det kyssen jag minns bäst!

Tyd DEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar