20 juni 2012

Projekt "Såga ved" - Dag 4



Nu är jag inne på fjärde dagen av mitt "Projekt såga ved"...

OCH

Eftersom läkaren gav mig två alternativ:

1. Antingen börja med full dos, en tablett varje dag och riskera ganska hårda biverkningar i upp till två veckor...

ELLER

2. Ta en tablett varannan dag tills biverkningarna försvinner...



Valde jag alternativ TVÅ - blotta tanken på de exempel läkaren hade räknat upp som "worst case" lockade inte - jag har inte tid med två veckors intensiv huvudvärk eller sängliggande på grund av illamående - jag SOMMARJOBBAR ju!

Något sådant har jag å andra sidan inte lagt märke till - jag har inte (peppar peppar) mer huvudvärk än vanligt och inte mår jag illa heller...

MEN

Skillnad märker jag minsann - speciellt igår då jag kom hem från jobbet och slappnade av. När jag kom på mig själv med att sitta och tugga min smörgås och dricka mitt kaffe utan vare sig tidning, bok eller tusen tankar typ "det här borde jag göra", "när jag får lön ska jag betala DET först" osv i huvudet. Jag var fullkomligt nöjd med att tugga och titta ut genom fönstret - den enda tanken jag hade var HUR det KÄNDES att äta en smörgås, hur den SMAKADE...



Kom WOW känslan!

Enligt bipacksedeln KAN medicinen påverka tankeverksamheten - om de då räknar det som en bieffekt eller inte är en annan sak...

FAST

Jag anser iallafall att det är POSITIVT! Det var ju inte så att tankeförmågan försvann - men de där 80% ONÖDIGA funderingarna miste sin betydelse. Hjärnan försökte lite då och då ta fram dem igen av gammal vana - "nu ska vi stressa upp kärringen lite på skoj" men så var de lika snabbt borta igen - de som envist stannade kvar lyckades inte längre ärta upp mig så som tidigare...

Imorse hade dock effekten TYVÄRR försvunnit - genast jag slog upp mina blå, till och med INNAN jag slog upp dem hade hjärnan varvat upp sig till högvarv igen - det var samma gamla MILJONER tankar och funderingar.

Att den här medicinen inte är beroendeframkallande är bullshit - jag vill ha MER! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar