08 juni 2012

Spa a la föus



I helgen SKA sommarrumsprojektet avslutas - det har tagit evigheter att få det så långt som det är nu...

MEN

Fortfarande fattas det en hel del.

Eftersom det på samma gång ska vara "Lilla damens" lekstuga kombinerat med "här kan mamma sitta och läsa under tiden i lugn och ro" såg jag framför mig ROSA! ROSA! och åter ROSA!

Det blir sällan som jag tänkt - köket ser för tillfället ut så här:

Inte SÅ mycket rosa inte. Från början var det dessutom tänkt att det skulle stå en fåtölj med tillhörande fotpall i hörnskåpshörnet men eftersom det började se väldigt dumt ut i andra ändan av rummet med skåpet där fick det bli så där. Skulle ha varit mysigt att sitta DÄR och läsa medans det sprakar i vedspisen...nåja...man kan inte få allt.


I skrivande stund, och långt tillbaka, har jag huvudbry över själva bastun. Jag rev ut bastubänkarna och plockade bort alla stenar ur ugnen (eftersom den är från 1800-talet var det ändå bara en tidsfråga innan den gav upp) - tanken var att göra om rummet till sovrum - plantera blommor i spisen och se glad ut...

FAST

Sen fick det bli ett tvättrum iallafall...

OCH

Det jag NU skulle vilja ha där är då ett badkar, ett sånt där litet på lejonfötter eller ett "det var bättre förr" gjort av zink. Tänk så skönt DET skulle vara!

"Spa a la föus"

He sko no va mysit he!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar