23 juni 2012

Kolugn midsommarafton!


Det var ju liksom midsommarafton igår...

FAST

Här rullade det på som vanligt, enda skillnaden var att jag grillade vilket inte hör till vanligheterna...

OCH

Det blev ju som det blev - grillspetten serverades i samma skick som de alltid serveras när jag försöker mig på det där - med brända korvbitar och ytligt knapriga köttbitar (men desto "saftigare" inuti).

Champinjonerna jag fyllde med Koskenlaskija ost och virade in i baconskivor blev däremot jättegoda - åtminstone de som hann grillas tillräckligt länge - de jag var tvungen att ta bort alldeles för tidigt på grund av att pinnarna brann upp gick nog att äta de också även om de inte var riktigt "som de skulle". 

Under tiden jag kämpade i mitt anletes svett med detta stod närmaste grannarna och tittade på - de följde alla mina välkoordinerade och rutinerade grillrörelser (Voi, sa*an - nu brinner pinnjä*vlarna IGEN - jag blötte dem JU!!! - *ryck och riv*) med stora ögon...



(Bilden är tagen från tidigare 
- igår var jag alldeles för upptagen för att dokumentera sällskapet)

Att grilla är faktiskt ett överskattat nöje!
När "nöjet" var över och magarna mätta satte jag mig ute i solen och glodde tillbaka...

En kolugn midsommarafton alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar