29 mars 2012

Snopp och snippa



Det här med att barn upptäcker att pojkar och flickor är lite olika varandra i vissa avseenden är en stor del av utvecklingen (japp, jag HAR hört på)...

OCH

Jag blev smått orolig över det här - jag menar, "Lilla damen" har ju bara kvinnor i sin närhet här hemma - det finns ingen med extra grejer hon kunde förstå det här med...

FAST

Nu har det hänt - "Lilla damen" har upptäckt att alla inte ser ut likadant "däj neje i jumpan" som hon själv uttrycker det:

- "Pojkana haj snopp men vad haj jag då mamma?!? Vet du mamma?!? Jag haj SNIPPA!"

Denna fantastiska upptäckt skedde hos dagmamman - det tog ett bra tag innan hon kopplade samman det här med varför pojkar kan STÅ och kissa, men inte hon, med just snoppen - nu har hon det på koll!

Att hon envist och övertygat påstår att hon minsann OCKSÅ ska ha snopp när hon blir stor kommer antagligen att ge mig många sömnlösa nätter i framtiden...

MEN

Det tar vi då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar