27 mars 2012

Sida som behövs


Det här med att gå i skola får mig bara mer och mer säker på att jag VILL göra en webbplats där folk kan få stöd när det krisar till sig...

OCH

Nu menar jag inte terapihjälp utan konkret fakta.

Har du blivit arbetslös? Vad ska du göra då? Vad finns det för instanser som hjälper när man är arbetslös? Vem ska jag kontakta? Vad behöver jag med mig till arbetskraftsbyrån? Vilka bilagor bör jag skicka med till facket eller FPA när jag ansöker om dagpenning? Vad händer om jag jobbar under tiden jag är skriven arbetslös? Hur mycket kan jag jobba utan att det ställer till en massa problem? Vad finns det för problemsituationer som kan uppstå när jag är arbetslös och tar inhopparjobb? Vad finns det för alternativ till att bara gå hemma och skräpa?

ELLER

Pank? Varifrån kan jag få hjälp om det krisar till sig? Hur gör man för att få kontakt med socialen? Lönar det sig att ta kontakt överhuvudtaget, uppfyller du kraven för att ha rätt till utkomststöd? Vilken typ av utgifter kan du få hjälp med? Vad ska du ha med dig?

ELLER

Mår du psykiskt dåligt? Behöver du hjälp? Vem kan du kontakta för att få den hjälp du behöver? Finns det alternativ?

M.M.

Det finns MASSOR med människor "där ute" som inte har den blekaste blå om vad som gäller eller inte - det finns MASSOR med information utspridd över hela nätet men var hittar man allt?

OCH

Vad är det som säger att man förstår det man hittar?

Den sida jag drömmer om skulle samla all denna information på ett och samma ställe - beskriven med en text som man verkligen skulle kunna förstå utan att ha fem gånger högskoleexamen, en sida med information om var man hittar MER information.

En SÅN sida tror jag fortfarande skulle behövas!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar