21 mars 2012

Grupparbete


Blogglusten hade sinat.
Totalt borta.
Jag trodde den var borta för alltid...

MEN

Konstigt nog börjar den sakta komma tillbaka. Kanske det beror på insikten att våren är på väg? Kanske det beror på min modifierade (vad var det för idiot som kom på att man inte får äta socker???) LCHF-diet a la Anette? Kanske det beror på att jag har underbara klasskompisar i skolan...

ELLER

Så beror det kanske på att jag flyttat hem till mamma (lång historia - orkar inte dra DEN nu).


Strunt samma vilken orsak - jag känner för att blogga...

PUNKT!

Vart var det jag ville komma nu då?

JO

Idag hade vi grupparbete. Egentligen handlade arbetet om...ja...alltså...vad var det nu? Nåja, det var ju ändå inte DET jag skulle skriva om utan det att jag, C och K bildade en grupp...

OCH

Helt naturligt hittade vi MASSOR med saker att diskutera - konstigt nog en hel del sånt som INTE hörde till ämnet - bland annat kom vi in på ett av mina favoritämnen - "otrohet".

VAD räknas som otrohet?

Är känslomässig otrohet just otrohet och om det är det - var går gränsen? Vilken typ är värst? Fysisk eller känslomässig otrohet? Är det skillnad på vad kvinnor och män anser vara otrohet - vilken typ uppfattar de som värre?

Sånt där gillar jag att diskutera och nu menar jag verkligen DISKUTERA - inte enkelspårigt och envist bita sig fast i en åsikt typ "nå skit samma om det är känslomässigt eller fysiskt - åt reven är det oberoende" utan verkligen vara villig att vrida och vinkla saken, se den från olika håll och vara objektiv - med andra ord pilla lite på tankevärldens Rubiks kub.

Jag gillar sånt...


Tusen tack till er C och K - ni förgyllde min dag bara genom att vara er själva! :)

(Ps. Har man sexualkunskap i närvårdarutbildningen? Jag hoppas verkligen det!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar