31 maj 2010

Lillan och Tintin


På lördag kväll, när jag var på väg hem från jobb såg jag på långt håll en svanslös katt i byn...
OCH
Även om den här katten var korthårig skulle det ha kunnat vara "Lillan" - hon måste alltid rakas varje vår på grund av sin päls (som oavsett hur många timmars borstning som helst under vintern alltid samlade på sig enorma tovor)...
Jag blev ju naturligtvis att fundera igen en gång - var det HON? Har hon hittat en ny familj? En som ser till att hennes päls blir rakad varje vår?
Visst var det hemskt när "Tintin" blev överkörd för ett par veckor sedan...
MEN
Med honom visste jag ju vad som hänt och kunde begrava honom - "Lillans" öde kommer däremot att alltid att finnas i mina tankar!
Tintin och Lillan - fina fina kissor båda två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar