28 maj 2010

Här och hemma


Här händer det inte mycket...
MEN
Det beror på att det, hemma hos mig, händer en hel del mer!
Från min lilla lista över vad som ska åtgärdas denna sommar kan jag nu stryka över punkten "måla bokhyllorna vita" - inte nog med att vardagsrummets hyllor blev vita - jag sålde de mörkbruna jag hade i sovrummet och släpade sedan ner vardagsrummets tvillingbokhyllor från vinden - de blev också vita (men eftersom färgen tog slut och jag inte hade lust...läs råd...att köpa ytterligare en stor burk färg tapetserade jag hylldelarna istället med en tapet jag hittade i källaren - resultat helt ok).
Soffan jag köpte förra året byttes mot en dator åt grabben (en som han kan spela på utan att bli rabiat var femte minut) och istället ropade jag in en sliten hörnsoffa för 35 euro på huuto.net...
FAST
När vi hämtade den visade det sig att människan som sålde den inte kunde hantera kameran och soffan istället för sliten och smutsig i verkligheten var JÄTTEFIN!
Soffan ur diverse vinklar + en av bokhyllorna
Vad har jag gjort mer då?
Jo, när jag förra sommaren och hösten rensade värsta skräpet ur källaren förde jag ju inte bort sopsäckarna direkt utan samlade dem utanför källardörren och där fick de övervintra under en presenning (dumt dumt dumt) - de är nu skickade till avfallsstationen - dyrt men definitivt värt det!
Mellan varven har jag dessutom hjälpt en vän att tömma ett dödsbo - nu är det tänkt att en stor del av sakerna ska säljas på ett eller annat sätt...kanske jag skulle annonsera ut en del HÄR också och inte bara på Facebook?
I juli kommer min pappa hit för att, tillsammans med min lillebror, isolera den totalt oisolerade väggen och bygga kompost åt mina maskar - före det hade jag tänkt renovera vinden...
MEN
Där var jag tvungen att ge mig - om jag skulle göra det alldeles själv (som jag hade tänkt) tog jag förmodligen livet av mig med all stress - jag kröp till korset och bad min bror om hjälp - tillsammans ska vi ordna det på ett sätt eller annat.
Här händer det alltså inte mycket...
MEN
Hemma hos mig händer det desto mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar