20 november 2008

JA SE DET SNÖAR...

Ja se det snöar - Ja se det snöar - det var väl roligt...

HURRA!

I vanliga fall brukar jag bli deppad så fort det är dags för den första snön...

FÖR

Jag har ju gillat HÖSTEN - mörkt - färgglatt - häftiga stormar - allt det där...

MEN

Efter den här hösten så har jag bytt - höst associerar jag härmed med all smuts kräken släpar in (tidigare har jag gillat långhåriga katter mer än korthåriga - även det har ändrat) - skitiga golv - skitiga möbler - lera i sängen när man ska gå och lägga sig så fort någon kissekatt lyckats smita dit utan att jag märkt det...

OCH

Inte nog med det - så länge det fortfarande är varmt ute utan snö släpar de hem alla typer av gnagare - varannan morgon har man trampat i en äcklig grön hög av inälvor...

OCH

Sist men inte minst - en regning, fuktig höst frodas tydligen RÄVSKABBEN som ogräs!

ÄCKLIGT!

I år är det uppåt värre nu när jag tittar ut...

Annars är det ju lugnt...

Igår skruvade jag upp gardinstänger och sedan bankade jag fast nytt tyg på fåtöljerna i vardagsrummet (fruktansvärt fult blev det men det får nu vara så där ett tag framöver - jag orkar inte bry mig just nu) - efter det städade jag...

MEN

NÄPP - ingenting förutom den där molande värken jag har varenda eviga natt nuförtiden - den som gör att jag inte kan sova och gör mig halvt medvetslös av trötthet varje dag...

FAST

Jag ska inte klaga - det kunde ju faktiskt vara värre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar