11 november 2008

FULT TROTS MÖRKER

Jösses vad det är MÖRKT där ute...


OCH


Den här gången berodde det inte på att båda mina billyktor gått sönder som det gjorde förra gången jag reagerade på hur mörk världen var...


ELLER...


JA...


Kanske jag borde kolla up det?



Iallafall var det MÖRKT idag när jag körde ungarna till skolan - tanken slog oss att vi kanske hade fel tid på klockan - att vi var alldeles för tidiga...


MEN


Isåfall hade alla andra det också - oberoende dumpade jag av dem vid deras skolor för att sedan köra hem via min vanliga rutt genom byn...


FAST


Hur mörkt det nu än var slog det mig igen en gång hur FULT vårt centrum egentligen är - det borde faktiskt åtgärdas på NÅGOT sätt. Varför inte plantera lite buskar här och där - piffa upp en del områden med diverse småsaker och framförallt uppmuntra ENHETLIGHET.


När någon bygger ett bostadshus i ett planerat område är det tydligen en massa AJABAJA när det gäller utseendet på huset men något sådant tycks inte gälla själva centrum?


Eller?


Det är en oerhört ful betongklump i en färg här och en oerhört ful betongklump i en HELT annan färg där - mitt emellan finns det någon mindre byggnad i en totalt annan stil för att inte tala om FÄRG och här och där finns det en snyrpig bit åker som ingen tycks bry sig om?


Varför ids vi ens försöka bygga upp en illusion av ett stadscentrum när vi faktiskt befinner oss i skärgården och på landet?


Varför satsar vi inte på temat "lantidyll" istället - vi bor ju på landet - låt oss vara stolta över det - låt oss visa våra turister hur FINT vi har det? Använda "livetpålandetfärger" till husen - slå upp söta hagar på en del av de oanvända åkerplättarna så att diverse djurägare kunde ha sina kräk där - SÅNT går ju hem hos stadsborna...


Det är iallafall vad JAG tror...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar