11 januari 2014

Mitt (tillfälliga) nya liv


Jag önskar jag kunde säga att jag börjat ett nytt liv...

MEN

Eftersom jag känner mig själv, hur jag kan tycka att något är RIKTIGT roligt ett tag för att sedan tappa intresset (finns väl en bokstavskombination för det) totalt så vaktar jag min tunga...

FAST

Just nu är "mitt tillfälliga nya liv" riktigt roande!

I onsdags blev vi skickade på studiebesök till Xtravaganza i Jakobstad...

OCH

De som känner mig kan förstå hur exalterad jag var av DET besöket. Jag menar, ett GYM??? Jag som spytt galla över alla statusuppdateringar där fröken "jagärjubarasååååhimlaaktiv" berättat om än det ena träningspasset efter det andra medans man själv suttit med den bärbara i knät samtidigt som man har placerat både kaffemugg och en tallrik med glass på maghyllan - bara att klicka och lassa in!

Det var alltså med långa tänder jag deltog i detta besök - ska jag vara ärlig så hade jag bestämt mig för att ta det som det var - en stund av lidande innan jag hade möjlighet att dra en snabb loppisrunda...

Något hände.
Något TOTALT oväntat.
En timme senare stod jag nämligen på utsidan med ett halvårskort?

HALLÅ?

Nej, allvarligt talat - jag vet exakt vad som fångade mitt intresse. Jag uppskattade bland annat det att de som just då tränade inte var den där sorten som man förväntar sig att se när man besöker ett gym. Det var inte de där unga och ursköna kvinnorna och männen med rumpor och magar huggna i sten, "de där" som egentligen inte alls behöver träna för de är så där äckligt perfekta ÄNDÅ *surt sa räven* - det var vanliga människor i min egen ålder med vanliga kläder och stämningen, ja...den kändes "rätt"!

Dessutom hjälpte nog grupptrycket till - vi är, tillsvidare, fyra som ska försöka träffas och träna tillsammans - ju fler desto roligare.

Vi får väl se hur det går! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar