14 januari 2014

KALLT!

Jag som hade satt mitt hopp och min tillit till den, så kallade, "växthuseffekten" får i skrivande stund känna mig både vilsefaren och hopplös...nej...vänta nu...nu blev det något fel?



Iallafall.
Jag håller på att frysa ihjäl!

Min hyra kommer att höjas med typ 700% efter den här köldknäppen - inte på grund av värmen inomhus för den rår jag inte på men vattenräkningen borde påverka mitt liv och leverne några år framöver. Skulle jag bara "täckas" skulle jag BO i duschen, bo under den där underbara, underbara, UNDERBARA strålen av hett, hett, HETT vatten!

Så här brukar det ju inte vara?
Tidigare har jag ju verkligen gillat både kyla och snö...

MEN

Nu lider alla delar av min kropp - alla leder svider och sticker och VÄRKER!
Och jag är TRÖTT!
Så trött att jag höll på att somna på gymmet idag (PÅ RIKTIGT!!!!!)

Enda gången jag har varmt är när jag stått under riktigt kokhett vatten i x antal minuter - när jag, med skarp övertalningsförmåga och milt våld, fått mig själv övertalad att stänga av vattnet kommer jag ut knallröd som en kokt kräfta, svettas ett tag...

OCH

Så fryser jag IGEN!



Liiiiite varmare tack!

Innan jag bäddar ner mig i soffan under duntäcke och fleecefilt delar jag låten som hjälpte mig att inte frysa ihjäl på hemvägen idag:



Det har tagit mig ett tag att vänja mig med den här versionen eftersom jag gillade originalet bättre men det tycks som om den smyger sig på en?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar