28 januari 2014

Examensklänning?

Om vi nu fortsätter med hashtaggar som till exempel "examen", "gym" och "bli smal" så kommer vi in på ämnet: What to wear??????

Först och främst måste jag ju ha en MÖSSA! Egentligen hade jag tänkt skippa den - jag menar, vad ska man med den till? Svindyrt. En massa pengar för en mössa man har på sig ett par timmar och eftersom jag oftast undviker kameror som pesten kommer knappast jag och min mössa att förevigas heller.

MEN

Sedan slog det mig att VISST ska jag ha mössa! Jag hade ingen när jag tog min första examen - inte när jag tog min andra heller. Nu är det tredje gången gillt. Nu ska jag ha mössa!

OCH

Då kommer vi vidare till nästa problem.
Resten av kroppen då?

När vi kämpar i vårt anletes svett på gymet (nejdå, jag har inte gett upp ännu) och någon av oss suckar RIKTIGT tungt är det ETT ord som gäller: EXAMENSKLÄNNING!!!!!

Jag är inte "söta & rara i klänning med benen bara" typen av människa, det är bara inte JAG, men nu har vi bestämt att vi ska ha klänningar på oss den här viktiga dag som vi väntat på i flera år...

OCH

Därför har jag, på skoj, roat mig med att titta på klänningar från Asien. Där kostar de knappt någonting överhuvudtaget - till och med UNDERBARA, handsydda och måttbeställda bröllopsklänningar kostar mindre än elräkningen som envisas med att dimpa ner i postlådan varannan månad.



När jag lade länkar på Facebook med bilder på de här klänningarna (allt ska ju delas, javisst javisst) hittade min kära mor en riktigt anskrämlig klänning och sa att om jag väljer just DEN och den beställs i storlek TRETTIOÅTTA så betalar hon den.

Jag funderar på att acceptera budet!

Bara det att en sån kreation kostar närmare 300 dollar när man kan få en Askungendröm till brudklänning för en 50-lapp måste ju göra den SPECIELL!

OCH

En sak är säker, INGEN skulle ha likadan klänning som jag! :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar