28 maj 2011

Undersökning


Jag har just vaknat och min hjärna står stilla, ja mer än vanligt då...

FÖR

Inatt testade jag på något NYTT - jag var äventyrlig - jag sov nämligen vänd åt fel håll i soffan (jo, jag sover på soffan)...

OCH

Den absolut första tanken som slog mig när jag vaknade imorse var att vi människor är så inbitna vanedjur att det inte är klokt - bara det att ligga FEL VÄG i soffan får oss ur balans...

MEN

Vilken väg är egentligen RÄTT väg?

I en säng är det ganska enkelt att bestämma sig för "den rätta vägen" - huvudändan är oftast den ända som står mot väggen och har kuddar (och förhoppningsvis luktar mindre illa)...

FAST

Där igen är den stora frågan - vilken SIDA är rätt sida? Här har vi ytterligare ett svårighetsmoment när det verkligen gäller i nya förhållanden - "Jag ligger alltid på höger sida av sängen! Gör du det också? Jamen hur f*n gör vi NU?".

Min andra tanke, typ 25 minuter senare i och med att det går så trögt, var "hur många tycker att den och den vägen är rätt väg"?

Tycker majoriteten av människosläktet att den ena vägen är rätt eller är det 50/50?


Tänk dig att du sitter i en soffa och ska lägga dig ner. Vilken väg tycker DU är rätt väg att ligga i en soffa? Vill du ha huvudet åt höger eller ligger du hellre med huvudet i vänster-ändan? Svara gärna på frågan i "surveyn" högst upp på den här sidan - jag är verkligen intresserad av hur det ligger till! :)




4 kommentarer:

  1. Jo, höger sida känns naturlig, av nån konstig orsak..

    SvaraRadera
  2. Har det eventuellt att göra med om man är höger eller vänsterhänt? Eller bara hur man blivit van?

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det så! Jag har min invanda plats i soffan (har hörnsoffa så jag halvligger i hörnet och kan således se rakt fram och ha det bekvämt med en kudde bakom nacke o rygg). Jag måste sitta så och sträcka ut benen. Om min dotter tex, sätter sig för nära så inte jag kan ligga/sitta som jag brukar..då blir jag INTE glad. Jag KAN bara inte sitta eller ligga nånannanstans i soffan...! I sängen ligger jag på högra sänghalvan av dubbelsängen, skulle INTE kunna somna på andra sidan!

    SvaraRadera