02 maj 2011

Hygienpass - check


Idag tentade jag "Hygienpasset" och kan härmed skriva in detta i min CV (underförstått - jag klarade det alltså, med stil - duttiga, duttiga jag)...


MEN

När jag hör personer säga att de inte läste på överhuvudtaget innan de gjorde tenten, att de endast gick dit och satsade på sunt bondförnuft (varför är förresten bönders förnuft speciellt sunt???)...



Måste jag erkänna att det stör mig...lite...en smula...

ELLER

Egentligen en hel del!

Vad hjälper det att ha ett hygienpass om man chansat sig igenom provet för det finns ju faktiskt en del inom ämnet mikrobiologi som inte ens den sunt förnuftiga bonden har en jäkla aning om!

2 kommentarer:

  1. hygienpass????? ...ja, jag har ingen aning...ren och fin....

    SvaraRadera
  2. Hygienpass är något som visar att man vet hur t.ex. livsmedel ska behandlas för att det ska vara hygieniskt osv...

    SvaraRadera