01 maj 2011

"Ny" bilstol


Igår installerade jag "Lilla damens" nya stol i bilen...

ELLER

Jag gjorde mitt bästa...

Det är ju inte bara att slänga in dem i bilen och knipsa fast om man säger så. Kanske i andra bilmodeller men defintivt inte i en Ka - nej nej - det är in genom en dörr, ut, in genom andra, baxande och ålande ta sig till baksätet, krångla sig ut, in genom andra dörren, ut igen, kontrollera manualen, in genom dörren x 211 om man inte står dubbelvikt och irriterar allmänheten med sin ladugårdsbreda rumpa då alltså.

JO, jag tappade nerverna OTALIGA gånger, jag svor ve och förbannelse, muttrade eder över hur förbenat invecklat det ska vara, bände och vred.


MEN

Nu är den åtminstone på plats - jag TROR jag gjort rätt, jag har iallafall följt instruktionerna till punkt och pricka...

FAST

Även om HON (och jag) kommer att sitta bekvämt när hon och hennes stol tar upp hela passagerarsätet där fram kommer nya bekymmer med diverse moment.

Bland annat måste de äldre ungarna åka bak, punkt slut - de blir tvungna att knyckla ihop både ben och armar och samsas. Visst går det säkert hur bra som helst om vi rantar iväg till Jeppis eller andra ställen här nära men painar vi iväg till Kimito kan det eventuellt hända att de känner sig som packade sillar redan i Vasa. Om de överhuvudtaget sluppit in i baksätet vill säga eftersom "vippfunktionen" på förarsätet krånglar.

"Er int i he eina så eri he ana!"...

Idag blir det testkörning - ha´re bra!

1 kommentar: