11 juli 2017

Något håller på att förändras?


Plötsligt känner jag en obeskrivlig lust att blogga igen.

Det skulle vara att slå två flugor i en smäll - jag skulle få utlopp för min lust att skriva...

OCH

Mina facebookvänner skulle inte behöva stå ut med att jag uppdaterar min status 700 gånger per dag längre.



"Nu byri vi!"

Egentligen handlar det här inlägget bland annat om en bild jag nyss hittade i mitt "flöde" på facebook - "Love finds you when you find it in yourself".

OCH

Det är säkert sant?
Eller?
Hur är det nu igen?

Jag TROR jag har en massa kärlek inuti mig. Djupt inne.
Under valkarna då...

Problemet är bara att jag pantar på den. Sparar. Delar bara med mig av den till min familj...och ett fåtal människor som jag inte kan låta bli att tycka om (ta t.ex. Cindy då ❤ ) även om jag ställt in mig på att vara 100% osocial och riktig ragata. Intalat mig om att jag inte har kapacitet till mer.

SEN

Uppenbarar sig människor som får mig att tänka efter - ger mig huvudbry...stökar till det jag ställt in mig på...bara genom att DISKUTERA saker med mig...

SOM

När jag nyligen pratade med en om hur viktig "beröring" egentligen är.

Jag har aldrig varit den "kramiga" typen. Kan inte påstå att det varit min "grej" att hålla om såna som "inte hör till min inre krets"...

FAST

När jag började jobba inom vården kom det automatiskt - en klapp här...en kram där...bara det att sätta sin hand på en annans hand gjorde stor skillnad. Inte bara för dem jag " tog hand om" utan även för mig.

Sen...när jag slutade jobba inom vården (just DET området) slutade jag med "sånt". Allt "onödigt påtas" eliminerades snabbt ur mitt liv. Skippades. Glömdes bort. Existerade inte längre.

TILLS

Jag nu då, bara av ett kort samtal, blev påmind igen.

Pointen med det här?

Ärligt talat...jag vet inte?

Min självbild och världsuppfattning håller på att förändras. Jag har inte ännu kommit fram till om jag tänker tillåta det eller inte...

FAST

Tydligen har jag, undermedvetet, redan gjort någon slags omställning...

Jag menar...
Jag bloggar ju...
Efter lång, lång tids paus...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar