24 juli 2017

Oplanerat inredningstema...

Ibland tar inredningen i ens hem en sväng man inte planerat.

Ni vet...

Man skaffar hem en sak...som i sin tur leder till att man gör eller tar hem en till sak i samma tema osv.



Har det gått med mitt sovrum nu.

Det började med att jag ville lära mig att göra dockor/figurer i lera. Den allra första ängeln jag gjorde blev så amatörsmässig att jag inte iddes ge bort den. Att slänga en ängel var inte heller ett alternativ. Den fick stanna i mitt sovrum...

OCH

När jag sedan hittade en "Maria & Jesus" i gips på missionsloppis för 10 cent...

JA...

Då köpte jag den - jag hade ju redan en ängel...eller hur!?!

SEN

Bar jag, för någon dag sedan, försiktigt hem Jesustavlan min mormor alltid hade hängande i SITT sovrum. Den skulle nu hänga i mitt.

FÖR

Jag hade ju redan en ängel OCH en "Maria & Jesus" där, eller hur!?!


OCH

Det var just det här jag menade med att ens inredning kan ta en sväng man definitivt inte planerat från första början!

FAST

Jag TROR det blir bra.



1 kommentar:

  1. Ja inte hade jag heller planerat ett liv med en fransman😉

    SvaraRadera