08 februari 2014

Vass gaffel!

Idag är jag invalid, blev det igår...när jag diskade!

Jag avskyr ovassa och tröga bestick - en del av de som gjorts är ju rent av skrattretande. Vad tror de som planerat designen att folk äter egentligen? Så slöa som vissa knivar är kan de på sin höjd skära aladåb och då ska man ha tålamod att gnida LÄNGE.



Eftersom jag älskar kött, helst stekt eller grillat men kokt går också bra så länge det är KÖTT (och inte från ett kräk som är vitt, ulligt och säger BÄ), har jag modifierat mitt bestickanvändandet till "vanlig" gaffel kombinerad med grillkniv.

Med "vanlig" gaffel menar jag en sådan som har tillräckligt med utrymme mellan...nåja de där pinnarna/taggarna/eggarna?...vad HETER DET?...men inte mycket utrymme att man måste gapa käken ur led för att få in maten i munnen och samtidigt är tillräckligt vassa för att maten ska fastna på dem överhuvudtaget.

JA!

Det ÄR noga!

Iallafall så hittade jag i januari, när jag strosade runt på loppis och NJÖT i lugn och ro, en påse med bestick för futtiga två euro:


Ärligt talat, om jag hade öppnat påsen och känt hur de luktade mögel skulle jag inte ha köpt dem men så långt kom jag ju inte - en påse med många, många bestick där knivarna var relativt vassa och gafflarna var lite väl breda MEN tillräckligt vassa de också för det minimala priset två euro?

Helt klart ett "måste ha"!

OCH

Efter att ha haft dem i blöt x antal gånger slutade de (nästan) att lukta.

FAST

Igår blev jag då alltså invalid - när jag diskade. Bråttom som jag hade att få eländet gjort så jag sedan skulle kunna 1. dammsuga 2. torka golv 3. torka damm och allt annat jag plötsligt hade inspiration att göra, gick det undan i diskhon tills det plötsligt, med en ilande, stickande och skärande smärta tog slut.

NÄR

Jag stod där med en av gafflarna inkilad mellan nagel och nagelband på höger pekfinger.
DÅ kan man tala om vass gaffel!

Nej, jag städade inte igår.
Det ska jag göra idag istället.

OCH

Nästa gång jag diskar ska jag göra det FÖRSIKTIGT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar