06 februari 2014

En liten morot i spets...

En del som bantar (vilket fult, fult ord) köper sig ett (eller flera) klädesplagg som är för SMÅ och har på detta finurliga sätt ett MÅL för sitt lidande...

OCH

Även om jag först inte alls tyckte om den här metoden har jag nu börjat tänka om - kanske skulle jag också använda det här sättet för att försäkra mig om att jag lyckas? Ärligt talat, NÅT måste jag hitta på för med mitt balanssinne är det inte alls det lättaste att hållas på den smala och tråkiga stigen. Halt är det här förbaskade trådet också. Jag slinker hela tiden åt höger och vänster, ett evigt slirande!



Vad ska jag då skaffa för plagg?
Finns ju bara ETT bra svar!
En klänning!

OCH

Inte vilken klänning som helst utan...tadaaaaa....en BRÖLLOPSKLÄNNING!

När jag entusiastiskt berättade denna (för mig) helt självklara uppenbarelse - att jag ska ha en bröllopsklänning som mål för mitt...hrmmm...."bantande" tyckte mina väninnor (som vanligt) att jag var lite väl högt uppe och flög - vad skulle jag med en sån till?

Men HEJ, det är ju en superbra ide´!

FÖR

OM jag någongång gifter mig så är det nog min ENDA gång och då borde jag ju absolut ha en riktig bröllopsklänning (dock inte vit och definitivt inte brudkrona om man kör med de regler som fanns förr).

Alltså borde jag köpa mig en brudklänning i storlek 40. Helst vill jag förstås ha en 38, men då skulle jag aldrig kunna använda den eller så skulle jag vara tvungen att köpa två likadana och ha dem som benvärmare!

OCH

Om jag nu skaffar min drömklänning i storlek 40 så måste jag inte bara 1. se till att rymmas i den utan också 2. se till att HÅLLAS i den för vad gör jag om jag en dag träffar min drömprins och jag är för TJOCK för min klänning (som kanske har hängt i garderoben i typ 20 år och väntat men vem hänger nu upp sig på såna bagateller)?

Var hittar man såna där "nufananammaskajagblismalochhållasdetockså" klänningar då?

Jo, på det magiska, magiska stället ebay!

Vad sägs om denna  dröm i spets för futtiga 74 euro? Fördelen med den är att den har lite sånt där gullegull över axlarna så att den inte hasar ner (och DET behövs - hur ordnar förresten kvinnor den här med bh-grejen när de gifter sig????).


...eeeelleeeeer....

Kanske denna (även om bruden på bilden antingen lider av leukemi eller är vampyr):


107.33 kostar den - vilket i praktiken betyder att man låter bli att gå till butiken en så där två gånger en månad och så har man sparat in DEN kostnaden!

Fiffig!
Jag är ju bara sååååå fiffig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar