09 februari 2014

Min sparbössa...

Annars, det första jag såg när jag vaknade imorse och öppnade ögonen var sparbössan jag fick av min farmor när jag var liten. Iallafall har jag för mig att jag att jag fick den av min farmor men det är mycket som jag är helt säker på som sedan visar sig att är FEL - d.v.s. tills jag börjar diskutera saken med min mamma (så nu väntar vi tills hon läst detta - då kommer sanningen fram).

Nå iallafall - så fort jag öppnade ögonen såg jag sparbössan jag satte på blombrädet i sovrummet när jag inte kom på något bättre ställe:


(bilden är lånad men min är alltså lika samma)

Den där har jag haft mycket roligt med (läs: enkel unge - enkla nöjen)...

OCH

Tydligen har mitt sinne för nöjen inte avancerat så där märkvärt mycket för nu tyckte jag det var riktigt kul att vrida upp den och lyssna på det ännu så bekanta ljudet när fågeln kommer ut och hämtar pengen (som man för övrigt sedan kommer åt genom öppningen i botten så man kan göra det IGEN och IGEN och IGEN). "Lilla damen" blev också förtjust - vi roade oss ett bra tag med det här innan det var dags för frukost.

FAST

Nu när jag sökte efter information om den på nätet och såg vilket pris en del tar för den...


Har jag bestämt att den ska få byta plats...
Till något ställe HÖGT UPP så att varken jag eller dottern kommer åt den så där i rödaste rappet.
Tydligen inte bara innehållet i sparbössor som har något värde.

1 kommentar:

  1. Oj hjälp..en riktig raritet...typ 150-200 euro är en sån där värd...

    SvaraRadera