09 februari 2014

Vår på G?


Nu när jag sitter här (halvligger som en hösäck med fötterna upp på fotpallen) i soffan med datorn i famnen och Bumbibjörnarna på tv´n...



Kan jag inte låta bli att lyfta blicken nu och då och titta ut.

FÖR

Om jag inte visste att det var februari skulle jag kunna inbilla mig att det är sommar, en regnig sommardag med ÅSKA på gång! Samma nyans på himlen, ett löfte om värme.

I år var det förresten ett uselt åskår - vad jag minns var det knappt någon åska alls att tala om och när det VAR åska kom den ju bara när jag var på jobb. Jag älskar åska, det GÖR jag, men vill ändå inte ha den när jag är jobbar för då hinner jag 1. inte njuta och 2. så tycker jag faktiskt det är lite så där smått obehagligt när jag är tvungen att vistas utomhus när den är rakt ovanför. Kärlek med respekt.

Iallafall - det ser varmt ut där ute och det ÄR det.

Jag har inte kontrollerat temperaturen men när jag gick ut och kände efter hörde jag fågelsång.

Är det våren som kommer?
Så konstig som den här vintern har varit kanske det inte alls är omöjligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar