09 mars 2013

Massa "tummen upp"...



Vad jag sysslar med så där annars?

Ja a...

Inget speciellt...

Förutom att jag försöker planera allas vår framtid. Jag menar, förutom att jag behöver ny bostad (japp, dags att flytta hemifrån nu när skolan tar slut) så var/är det diverse små detaljer som har ropat på uppmärksamhet.

Till exempel...

Hade jag från första början tänkt flytta ner till Kimito igen - det gick inte...



Sen blev det att försöka hitta en läroavtalsplats här uppe istället och jag hade den underbara turen att hitta en i Nykarleby (peppar peppar - jag ropar inte hej förrän jag är över bäcken men tummen upp!) fast i och med att "Lilla damen" inte hade tillgång till skiftesdagvård här började jag fundera över att flytta till grannstaden där de har ett alldeles särskilt dagis för barn som behöver dagvård andra tider än "bara på dan".

Tillsammans med "Lilla damen" var vi på besök hos dagiset och tittade, sedan började jag undersöka bostadsmarknaden.

Läroavtalet börjar först i augusti och skolan slutar i maj vilket betyder att jag var tvungen att hitta ett sommarjobb - ringde till en före detta chef och kollade läget - jo, det fanns sommarjobb - var ville jag vara?

I Nykarleby!
Mindre att köra på det viset.

OK!

FAST

Sen började hjärnkontoret att knastra och snurra på lite bättre. Om jag, dels har sommarjobb OCH läroavtalsplats i Nykarleby PLUS att "Lilla damen" är van att bo här - hon trivs i sitt dagis, hon trivs med personalen där (underbara människor - tummen upp för dem) och hon har vänner här - varför ska vi då flytta till grannstaden? Ett helt nytt ställe IGEN EN GÅNG, nya vanor (och ovanor), ny bostad, nytt dagis, nytt socialt umgänge och närmare 50 km varje dag att köra till jobbet...



Jag tänkte om - jag vill inte slita upp henne igen en gång - vill inte, vill inte, vill inte!

OCH

Som det ser ut nu kommer hon att få stanna kvar på sitt dagis med den personal och de vänner hon har - iallafall dagtid - detaljerna ska finslipas i maj (tummen upp för Nykarleby stads dagisverksamhet alltså! :)

OK!

Om vi nu ska stanna i Nykarleby och kvällsdagvård ser ut att ordna sig men det fortfarande är lite osäkert med helgdagvården så borde jag kanske byta sommararbete till ett där det är MINDRE helgarbete.

Bara att ringa chefen igen och fråga om det fortfarande går att byta plats - JEPP, det gick - istället för att arbeta var eller varannan helg får jag jobba på ett annat ställe där det är cirka en helg i månaden - tummen upp för det (om du läser det här chefen ska du veta att du är uppskattad!!!!)

Bostad då?

Vi behöver två stycken - en till mig och "Lilla damen", en till "Stora damen" som (konstigt nog) vill ha lugn och ro i eget bo.

Kontaktade stadens bostadsförmedling - finns ett antal bostäder att välja mellan tack och lov och - JA, tummen upp för dem också för de är alltid lika trevliga att ha att göras med där!

Sen då?

Ja, så har vi ju en häst som behöver stallplats i närheten av stan - på bekvämt avstånd så att man enkelt kan ta sig dit med antingen cykel eller moped. Kontaktade en vän som gav en diger lista med alternativ - tummen upp och tusen tack för det! :)



Ska jag på praktik inom rehabilitering från och med vecka 16 och sex veckor framöver - det är ännu lite oklart men den som väntar får se.

Ja, det här är väl bara en liten del av allt jag försöker få någon reda på...

OCH

Visst känns det ibland som om det tynger på...

MEN

Det ordnar sig säkert.

Dessutom har jag underbara vänner i skolan som stöder, uppmuntrar och sparkar mig i rumpan när jag tänker fel - tummen upp för dem också! :)

Vi ska träffas ikväll - tillbringa lite lördagsmys tillsammans - det ska bli kul!

Ha det bra ni också!

OCH

Tummen upp för er alla! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar