14 april 2010

Jag avskyr våren!

Jag avskyr våren - den gör mig knäpp!

Inte nog med att jag städat ur alla köksskåp, tapetserat lådor att ha grejer i OVANFÖR köksskåpen, släpat in elementskydden och bankat fast dem, målat om x antal möbler så att de nu är vita, rensat i bokhyllorna, spraymålat lerkrukor och krattat gården - igår blev det nämligen röjardag i trädgården!

FÖR

Även om jag tidigare bestämde mig för att MIN trädgård skulle få leva sitt eget liv - att MIN trädgård skulle få vara en riktig häxträdgård har det i och med "Lilla damens" entre blivit lite annorlunda. NU kan jag inte längre strunta i att klippa gräset på baksidan - NU kan det inte längre vara midjehögt - NU ska det vara snaggat så ungen kan rusa på där utan att jag blir hysterisk...


Igår när min trädgårdsmästarväninna kom hit med tillbehör började vi röja - nu har vi enorma högar med krikon-, körsbärs-, och gudvetvadalltsomväxthärträd som borde brännas upp...

FAST

DET får jag inte - de ska till KANINERNA och MARSVINEN och MÖSSEN - speciellt de träd som skulle duga till ved - de passar PERFEKT till kräken enligt äldre dottern...

Idag är jag gammal och ledbruten men borde ut igen - det finns MER att göra där ute...

OCH

Så länge jag inte pallrat mig iväg efter mer vit färg kan jag lika gärna fortsätta med röjandet...

FÖR

Sedan är det ju dags att fixa en sandlåda och gunga till "Lilla damen" så att jag efter det kan anlägga ett liten grönsaksland runt dammen som ska förvandlas till potatisland...

Usch vad jag avskyr våren!

1 kommentar:

  1. jag blir likadan... storvulna planer och framtidsdrömmar som likt nyårslöften raseras redan dagen efter...
    men det värsta med våren, enl me, är allt nippertipper... allt gulligull och allt solskenshumör som stör mig i min bitterhet :)

    SvaraRadera