09 april 2010

Ditt bud har tyvärr...

När jag igår kväll fick ett mail från Huuto.net där jag vänligen blev informerad om att mitt bud tyvärr blivit överbjudet blev jag lite konfunderad...

FÖR

Jag hade ju inte lagt in något bud - inte på någonting överhuvudtaget...

OCH

Den senaste tiden, när jag kollat upp någon modell på gamla möbler, har jag dessutom gjort det via telefonen där funktionen "Ge ett bud" inte funkar...


Jag klickade på länken i mailet för att se vad "jag" ropat på - det visade sig vara två fåtöljer från 50-talet.

Visst minns jag att jag TITTADE på dem någon gång i mars - då när jag letade efter en viss sorts kontorsstol - en sån där vintage med noppigt tyg men något bud lade jag minsann aldrig!?!

Enda förklaringen är att "Lilla damen" passade på att banka in ett bud när sidan var uppe på datorn och jag gjorde något annat? Tur i oturen att hon bara bjöd 24 euro - det KUNDE ju ha varit mycket mer...

Nästa gång jag besöker de här sidorna tror jag att jag undviker att logga in först - hastigt får jag annars ett mail där jag gratuleras för det vinnande budet och är tvungen att betala 2878 euro för en golvsil...

3 kommentarer:

  1. He, he ;) Keka

    SvaraRadera
  2. av misstag.........../far

    SvaraRadera
  3. Om Du hade det moderna operativsystemet och inte det ålderdomliga, så kunde Du låsa skärmen när du går från datorn. I det ålderdomliga operativsystemet, så måste man sätta lösenord på skärmsläckaren och en väldigt kort tid innan den slår på.

    SvaraRadera