01 april 2010

Det SKA gå!

När jag suttit och funderat över vad jag ska bli när jag blir stor borde jag ha pressat in "byggkarl" på listan...

FÖR

Om jag hoppat på någon byggutbildning i tid skulle jag ju kunnat ha mitt eget hus som praktik under sommaren - NÅGOT måste göras - det ska banne mig inte vara en enda vinter till med elände...

MEN

Att fixa till ett hus när man 1. inte har pengar sparade och 2. försörjer fyra människor på hemvårdsstöd är inte det enklaste - det kräver en hel del divel och davel...

Min första tanke var att helt enkelt att klä huset med vindskyddsskivor den här sommaren för att sedan (försöka) spara ihop pengar under kommande vinter så att man kunde lägga brädfordringen NÄSTA sommar...

MEN

För att det ska lyckas bör man använda sig av 25 mm svindyra vindskyddsskivor - såna som klarar vintern. Det lär finnas vanliga skivor som, trots att tillverkaren inte ger dylika garantier, klarar av att övervintra utan "vintertäcke" - en bekant har nu haft sina uppdunkade på väggen i två år utan problem...

FAST

Om JAG skulle testa DET skulle jag helt klart få måndagsexemplar - såna som inte ens klarar de tre månader tillverkaren med gott samvete kunnat lova...


Dagarna i ända sitter jag här och planerar, räknar, planerar om, räknar på nytt...

På något vis SKA det gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar