07 april 2009

RIKTIGT ROLIG LÖRDAG!

Vi var på husdjursmässa till Helsingfors i lördags...

Innan vi åkte höll jag på att gå åt - otroligt nervöst...

"Det här kommer att gå åt helvete - det här KOMMER att gå åt helvete - JAJAMENSAN vad det här kommer att gå käpprätt åt helvete!"

MEN

Det gick ju hur bra som helst!

Under bilresan till Salo sov lilla damen hur gott som helst - vaknade först när jag med milt våld och många dämpade svordomar slitit ut vagnen från bakluckan (den där jag köpte för snart ett år sedan men inte använt eftersom jag inte fick ihop fanskapet) och vecklat ut den. Att åka vagn - DET gillar hon - sittvagnen alltså - liggvagnen är bara något man kan få henne att hållas i om man lägger dit henne när hon redan sover. I sittvagnen SER man ju något...korrigering - man ser ALLT!

Åka tåg var pop - inte nog med att man fick sitta i en famn hela resan - hela tågvagnen var ju full av annat småfolk man kunde titta på:

"Finns det FLER som jag?"

OCH

Så fort vi steg av somnade hon - sov sedan som en stock i två timmar!

Enda nackdelen med hela mässan var att det samtidigt var TRE mässor - en husdjursmässa, en modellbyggemässa och det värsta av allt - en BARNMÄSSA!

DET VAR UNGAR ÖVERALLT!

Att manövrera en sittvagn mellan alla kanin-, marsvins-, hamster-, och fågelburar är inte lätt och skulle man bara ha behövt väja för alla hundar och katter som tvinnade runt här och där hade det gått för sig men nu var det en halv miljon andra barnvagnar och tre miljoner (minst) småglin man måste undvika att ramma samtidigt som gångarna blockerades av antingen hysteriska föräldrar som tappat bort sina ungar...

ELLER

Idioter som bara stannat MITT I - "Precis HÄR ska jag stå och ta igen mig en stund"...

OCH

Sånt STÖR mig!

På eftermiddagen tog syret slut - det gick inte att andas, värmen var otrolig - all kubikmeter päls gjorde att hela kroppen kliade - vi åkte hem...

OCH

Hemresan gick lika bra - enda problemet som uppstod då var att få vagnen ihopvikt igen (det var VÄLDIGT nära att det skulle ha upphittats en övergiven barnvagn på tågstationsparkeringen lördag kväll) och att få in den i bakluckan men som min lärare i sjömansskolan en gång sa: "Går det inte med våld går det med mera våld" (Tack Rune - det har hjälpt mig många gånger) så även det löste sig till slut!

Summa summarum:

Rolig resa och få brända nerver - helt klart en riktigt rolig lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar