23 mars 2009

TYST I HUSET?

Häromkvällen satt jag och nynnade...


"Tipptapp - tipptapp - tyst det är i huset - Tyyyyyst iiiiii huuuuuuuuset...."


FÖR


Klockan var inte ens halv tio och ungarna sov - det hör inte till vanligheten - jag tror aldrig det hänt tidigare...


MEN


Det fanns en förklaring:


Internet funkade inte!


Det fungerade ypperligt ända fram tills eftermiddagen men sedan var det stopp - inga paket togs emot - betydligt färre lampor lös i modemet än det brukar ...


Första stadiet av ungarnas abstinens var undran...


"Varför funkar inte nätet?" - "Vad är det för fel?" - "Har du kollat sladdarna?"


Andra stadiet var desperation ...


"Är du säker på att det inte är det trådlösa modemet det är fel på - vi kan ju starta om det för säkerhetsskull" - "Kanske du borde kolla sladdarna på nytt - de kanske har gått av?" - "Du har väl betalt räkningen?" - "Kan du inte ringa någon då så att det börjar funka igen?" - "Är du riktigt säker på att du betalt räkningen?" - "Funkar det NU då?"...


Tredje stadiet var uppgivenhet - man riktigt såg hur de sjönk ihop och resten av kvällen låg de på soffan - suckade och stönade - sparkade eller nöp till varandra i smyg bakom min rygg - det kom ju INGENTING på tv´n som gick att se på - fick de in en passlig spark blev det åtminstone strid - NÅGOT att sysselsätta sig med...


"Aj vad fan håller du pååååå med - VADDÅ? JAG har inte gjort något - det var ju DU som började - Vaddå JAG? Vad skulle jag ha gjort då? Det är ALLTID samma sak - DU gör en massa och sedan är det JAG som får skulden - Ska DU säga - JA VADDÅDÅÅÅÅÅ?!"


När klockan var halv nio fick jag nog - med ett KLICK stängde jag av tv´n...


NU F*N ANAMMA GÅR VI OCH LÄGGER OSS!


OCH


Nio sov de som små stockar!


Helt otroligt!


Varför hade jag inte kommit på det där tidigare?


JEPP!


Från och med nu kommer nog Internet att strula lite oftare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar