28 december 2008

JAG ÄR "TUTT"!


När jag upptäckte att lillan tog napp blev jag överlycklig...

FÖR

De andra två vägrade minsann ta napp i sina munnar - så fort den nuddade deras läppar grinade de illa och spottade ut...

Istället hade de MIG som napp...

MEN

Det skulle jag alltså slippa den här gången - den här ungen tog napp - JAJAMENSAN!

TJI FICK JAG!

Visst var det roligt med napp de första veckorna - namnam - suttsutt...

FAST

Sedan ändrade det - varför suga på en gummibit när man kan hänga fast i mamma hela dagen istället?



Nu hänger hon då fast i mig dagarna i ända...

Det är bara högra bröstet som duger - försöker jag lura på henne vänstra grinar hon illa - envisas jag får hon kväljningar!?!

Min mamma och jag pratas vid i telefon varje dag - tidigare började vi alltid samtalet med "vad gör du?" - hon har slutat fråga - hon VET ju vad jag svarar - "JAG ÄR TUTT!!!"...

OCH

När jag beklagade mig för pappan - att det bara är högra bröstet som duger - hur det kommer att hänga nere vid knäna när den här perioden är över fick jag ingen empati - "Vi får kolla med Wahlbergs om de har bh´n med en B-kupa och en D-kupa då" skrattade han - "de har säkert sådana där"...

FAST

Nu är lösningen på problemet funnen...

FÖR

När jag sedan sade till mamma att jag ska binda fast mig i ett snöre som jag sedan kan hänga runt nacken på lillan så att hon inte tappar bort sin napp fick jag tipset "knyt då fast bandet i vänstra bröstet så kanske du får jämvikt på det hela och får DET bröstet att hänga ner till knäna det också"!

Tänk vad fiffiga nära och kära man har!

JAHA!

Nu tycks hon vakna den lilla...

Hon har väl upptäckt att nappen är borta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar