18 oktober 2008

XBOX LIVE FOR DUMMIES

När "lillgrabben" fyllde år gav jag honom pengar...


OCH


Det gjorde resten av släkten också...


FÖR


Så länge "de" är små är det ingen större konst det här med att köpa födelsedagspresenter - ingen skillnad vad man hämtar hem - finns det bara presentpapper runt så är det kul...


MEN


Genast de blir lite större står man som ett fån - vad VILL de egentligen ha?


Pengar är alltså ett säkert kort!



Pengar BRÄNNER - de är till för att spenderas...


OCH


När han såg att Gigantti hade ett specialerbjudande på XBOX 360 med tillhörande spel var det klippt - en SÅN skulle han ha...



Genast den fanns tillgänglig i deras webbutik placerades den i köpkorgen - dagen efter var det bara att sätta sig i bilen och hämta underverket - här skulle det spelas!


Jag erkänner - det ÄR kul att spela - speciellt gillar jag "Zuma" - det har jag spelat otaliga gånger på nätet...


MEN


När man spelat "Zuma-demon" 312 gånger vill man liksom ha MER - gå vidare till "level 6" istället för att starta om från början...



Man börjar sakta men säkert snegla på "LIVE-funktionen" - vad är DET?


JUST DET!


VAD ÄR DET?


FÖR


NU när vi rotat fram en tillräckligt lång nätverkskabel - kopplat den enligt konstens alla regler (d.v.s. tvärs över golvet i en enda härva så att man säkert snubblar i den varje gång) - uppdaterat konsolen - gjort ett spelkonto åt grabben - bekräftat att han som minderårig FÅR spela genom att skapa ett konto till mig - bekräftat att jag är jag genom att knappa in ett kreditkortsnummer - varit MYCKET skeptisk till att det inte kommer att debiteras trots att de lovar att det inte kommer att göras...


Å


Äntligen loggat in...


Fattar vi INGENTING?


Månne det finns en "XBOX Live for Dummies"?


Den skulle sitta fint just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar