27 oktober 2008

HUR GICK DET SEDAN?

Lördagens avsnitt av "Synnytyssairaala" (Maternity ward) handlade bland annat om Joyce - en hemlös kvinna som fick en son hon gav namnet Poncho...


OCH


Nu sitter jag här SUPERDEPPAD över att jag inte hittar information på nätet om hur det gick för dem...


FÖR


Poncho föddes med en grav missbildning - benen i hans huvud hade växt ihop på något sätt - hela huvudet var deformerat - han skulle komma att behöva många operationer i sitt liv för att för det första kunna utvecklas "normalt" samt för att få ett så kallat "normalt" utseende...


FAST


Det som rörde mig mest var mamman - Joyce!


Även om jag nu kallar mig "Enkel men rar" så är jag inte det...


Enkel ja men speciellt rar är jag nog dessvärre INTE...


MEN


HON var en ÄKTA "Enkel men rar" - det kopplade liksom inte riktigt - man märkte att hon inte helt och hållet förstod vad som var på gång men KÄRLEKEN till Poncho gick inte att ta fel på - hennes kommentar om hans utseende "jag hoppas han inte blir retad när han blir större för jag blev retad när jag var liten och det är inte roligt" var ju bara för rar...


Där var hon inlagd på sjukhuset - inga pengar - inget hem - ingen aning om vart de skulle ta vägen efter det att de skrevs ut från sjukhuset där hon just fött ett gravt missbildat barn och det enda som oroar henne är om hennes barn kommer att bli retat eller inte...


I slutet av programmet opererades pojken för första gången och när de skrevs ut kunde Joyce och Poncho flytta in tillsammans med hennes fostersyster...


FAST


Vad jag vill veta nu är...


HUR GICK DET SEDAN?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar