30 oktober 2008

STARTA EN STIGAKLIPPARE

De som känner mig har sakta men säkert lärt sig - det lönar sig inte att skicka mail till mig...

Tidigare, när jag alltid hade en dator redo i närheten, svarade jag i stort sett direkt...

MEN

Efter det att jag tröttnade på datorer - började läsa mailen via telefonen blir det sällan några svar...

Telefonen är behändig att LÄSA mail med men inte att skriva...

FAST

Med jämna mellanrum måste jag logga in på webmailen för att städa - då hittar jag mail jag glömt bort...

SOM

Det här som jag lägger in nedanför - min mammas mail till Stiga angående hennes nya gräsklippare:

Hej ni där på Stiga.

Sänder er ett par foton på gräsklippare.
Varför?
Kolla dom!
Fundera på vilken ni tror jag använt i höst.
Läs sedan resten av mailet :-)

 

Stigan köpte jag i våras, jag har kämpat och kämpat med starten. Ibland startar den men för det mesta INTE.
Ja jag vet kärringar!!!!!!!
Men... varför startar då den andra. Gammal som gatan, chocken trasig, (jag har själv konstruerat en lösning med en skruv som gör att den får bensin) ny olja tror jag inte att den vet vad är. Putsad? Ja kanske för 20 år sedan, bensin måste fyllas allt som oftast men ......STARTAR, det gör den.

Stigan ber jag till högre makter varje gång jag försöker, har också försökt med makter under jord, vem som hjälper mest har jag ännu inte kommit underfund med, den startar var 20:de gång jag drar och då har jag väl bett till  båda.

Min far deltog i kriget på 40:talet, han fick en gång brott på armen, när han skulle veva i gång lastbilen,och veven slog tillbaka, jag är rädd att mina fingrar skall brytas, när snöret drar tillbaka, med en hiskelig fart, vid dragning, men det är ju faktiskt 2008 nu så nåt borde ju ha hänt, även på Stiga.

Jag har haft den på garanti service, nej det är inget fel, dom är tyvärr svårstartade, fick jag till svar, och säkert startade den varje gång dom drog, men varför i H-vete inte när jag drar? Snälla, skyll inte på att jag är kvinna, VARFÖR kan jag då starta, då den urgamla Caravanen.

Handtaget gick sönder på ena sidan vid andra gången jag försökte starta, ingen garanti. Självförvållat. Nu har även den andra sidan också gått sönder.

249€ Katten i arslet.

Orkar inte försöka mer, den gör att gräsklippning blir en plåga, som tidigare varit ganska roligt.

Men när ni börjar göra reklam nästa sommar, så skriv också SVÅRSTARTAD i annonsen.

Jag vet inte vad jag skall göra åt saken, men ingen reklam från min sida i alla fall.

Hör gärna av er så att jag vet att ni åtminstone har läst detta och noterat.

Svaret blev som sådant:

Brevet är läst och jag kan bara beklaga dina problem, svårstartad maskin beror oftast på någon anledning.

Att maskinen är vänd åt fel håll vid rengörning, olja i luftfitret  (vänd alltid med tändstiftet uppåt )
 Kontrollera den mekaniska chocken så den stänger, när reglaget är i övre läget ( symbolen för stängt )

Om inte detta hjälper kontakta din service.

Ingen hjälp där inte...

Mammas gräsmatta klipps förmodligen även nästa sommar med en röd Caravan istället för en ickestartande Stiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar