09 juni 2013

En tanke.

Det pratas en hel del om det här med "nätmobbning" - hur människor tycker att det är ok att vara elaka via nätet, hur enkelt det är att vräka ur sig sårande kommentarer - mycket enklare än att säga det rakt ut, ansikte mot ansikte...

OCH

Det får mig att tänka på Madeleine, ni vet, hon som gifte sig igår.

Ett fotografi upplagt på Facebook fick mängder av kommentarer varav en stor del av dem handlade om "hur falskt allt såg ut", att hennes leende "såg ut som ett äckligt flin" och NATURLIGTVIS kom där fram spott och spe om hur "skattebetalarna var tvungna att betala för hennes idiotiska bröllop" (vilket de inte alls gjorde - pirr och marr i onödan igen en gång).

Jag vet inte jag...

MEN

Är inte DET att mobba?

Tänk er själva att sitta i hennes sits. För det första har hon aldrig fått vara sig själv. Allt hon gör och allt hon säger vrids och vänds (oftast negativt), stöts och blöts. Går hon ut utan att vara perfekt klädd och håret på plats kan hon vara säker på att det dyker upp bilder på hennes förfall i tidningarna. Hon har aldrig kunnat vara säker på att hennes vänner eller pojkvänner velat vara tillsammans med henne för hennes egen skull eller om de bara gillat hennes titel. Har hon fått sitt hjärta krossat har det slagits upp i löpsedlar - HUR KUL ÄR DET?

OCH

Nu när hon hittat någon hon ville gifta sig med så fick hon inte göra det utan att en hel värld granskade hennes utseende, klänning och smink under lupp för att förhoppningsvis hitta något de kunde hänga upp sig på. Vartenda öre som lades ut skall dubbelkollas så att det SÄKERT inte kostat allmänheten någonting - hittar man inget annat att hänga upp sig på så kan man ju alltid störa sig på att familjens egna pengar HELT KLART kommer från skatter och annat fuffens från forntiden så egentligen ÄR det ju nog skattebetalarna och folket som betalat för hennes bröllop iallafall!

JIISUS!

Nu kan ju inte jag säga hur HON upplever det...

FAST

Om jag var hon skulle jag nog tänka mindre vackra tankar om förbannelsen att vara prinsessa och (i hemlighet) önska hela monarkigrejen långt upp i något ställe där solen aldrig lyser många gånger om...

OCH

Mitt leende skulle också vara lite stelt.

Skulle inte ditt det?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar