23 juni 2013

Sällskap sökes!

Såg en annons igår...


OCH

Den fastnade. 
Jag menar, det fanns inget behov för mig att svara...

MEN

Den satte igång min fantasi - vem har skrivit den och framförallt VARFÖR?

Är den menad som ett skämt? Eller är det någon som skrivit annonsen och angett en polares adress dit alla svar skickas? Kanske det är en försmådd kvinnas ide´om hämnd? (Knappast - kvinnan hade då satt in personens telefonnummer - vi är sluga vi kvinnor)

ELLER

Handlar den helt enkelt om behov?

"Ikväll SKA jag HA, strunt samma med vem bara det är en kvinna!"

Sätter man in en annons där det, klart och tydligt, anges att "det här gäller IKVÄLL" borde man ju slippa allt tjafs, gullegull och "ringer du mig eller ska jag ringa dig" morgonen därpå?

FAST

Visst kan det också vara så att "Oskar" är så in i Norden trött på allt som har med "nu är det midsommar - den firar vi som PAR på villan" traditionen - kanske han ledsnat på att alltid vara den enda vid snapsbordet som sitter ensam utan damsällskap? Dödstrött på att vara den enda i gänget som faktiskt vågar köpa tomater själv utan att behöva fråga sin andra hälft om "vilka tycker du vi ska ta?".  

Kanske Oskar helt enkelt är ensam?
Inte "femte hjulet", inte "konstig i kroppen", INGENTING förutom, kort och gott...

ENSAM.

2 kommentarer:

  1. Annonsen skriker "Ensam", och jag tror att Oscar ville känna det många känner under kärlekens kväll - omtanke och närhet. Måhända oäkta och kravlös..men är man riktigt ensam så spelar inte det nån roll.

    SvaraRadera
  2. Ja så är det - är man riktigt ensam spelar det ingen roll! Jag mår dåligt när jag tänker på att så många människor är just ENSAMMA... :(

    SvaraRadera