02 maj 2013

Tiden...

...går fort när man har roligt...

ELLER

Hur det nu är man säger.

Iallafall så går min tid snabbt, mycket snabbare än jag hade tänkt att den skulle göra. Mycket snabbare än när jag var ung iallafall. Snart vaknar jag en morgon bara för att upptäcka att jag är 98 år och inte hunnit med någonting överhuvudtaget.

FAST

Egentligen tycks jag ju nog hinna med en hel del. Sedan senast har jag, ja...vad har jag? Jag har skaffat en praktikplats som jag försöker hinna med samtidigt som jag är vikarie på två olika ställen varav det ena är mitt blivande sommarjobb - jag ska alltså tillbringa min sommar med att arbeta men jag gnäller inte - i dagens läge ska man vara tacksam över att få jobba överhuvudtaget. Jag har fått läroavtal på ett tredje ställe - där börjar jag i augusti. Jag har packat vårt pick och pack, flyttat bort från generationsboendet ute på landet, "flyttat hemifrån".

OCH

Den där bilden som jag publicerade tidigare, den på mitt blivande vardagsrum - den är föråldrad. Nu är det RETRO som gäller i färger som svart, vitt, grönt och orange.

Antar att jag sätter ut bilder om jag, mot förmodan, får det som jag vill ha det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar