26 augusti 2008

BASTUKÖR

- Jag antar att jag borde betala den här mödrapolikliniksavgiften, sade jag till dottern, annars blir man väl utkastad när man kommer dit för att föda!

- Äh, svarade hon, på fammos tid födde alla kvinnor sina barn i bastun - vi kan väl ta lite tallsåpa och skura upp den så kör vi det där istället?

OCH

När jag läste Österbottens tidning idag blev jag att undra över om lite tallsåpa och "kör i bastun" är så dum ide´ egentligen...

Sjukhusbakterien sprids snabbare

Den mot antibiotika motståndskraftiga MRSA-bakterien sprider sig rekordsnabbt i Finland. Hittills i år har redan över tusen fall av nya smittade anmälts, skriver Helsingin Sanomat.

Antalet är nästan lika många som totalt förra året. Svårast är situationen i Birkaland, men också i huvudstadsregionen har antalet smittade ökat oroande.
Kanske jag går ner och skurar upp den meddetsamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar