10 juni 2008

FILMTIPS - SOOLOILUA

Av principskäl har jag undvikit finsk film som pesten och DET är då helt och hållet Uuno Turhapuros fel...


Han är ÄCKLIG!


FAST


DET tycks ju inte andra människor anse - NÄNÄ - han är ju tydligen hur himla rolig som helst och räknas, med sina svarta tänder och skitiga nätskjorta, som modern sekel efter sekel. Andra vrider sig av skratt i soffan så fort de ser honom på tv-skärmen - jag vill bara SPY....



IALLAFALL...


När min dotter såg trailern för filmen "Sooloilua"  på tv´n och bestämde sig för att DEN ville hon se suckade jag djupt men tog ändå hem den från jobbet en kväll - jag kunde väl kanske ge den en chans...


OCH


Jag blev helfrälst!


Den är faktiskt underbart bra - även om det finns väldigt mycket snyft med i bilden för att föreställa en komedi (eller så är det bara jag som är överkänslig på grund av hormonöverskottet)....



Mitt betyg är : Helt klart värd att se!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar