14 februari 2008

X3M & VÄNDAG!

Jag är absolut ingen morgonmänniska - frasen "stiga upp tidigt med ett leende på läpparna" fanns tidigare inte i mitt ordförråd - trodde inte ens att det fanns någon sådan funktion i min genetiska kod...


OCH


Jag lyssnar väldigt sällan på radio - det är i stort sett bara när jag kör bil som den i misstag kan sättas på om jag glömt att trycka in en skiva...


MEN


Tack vare X3M´s "Godmorgon med A-laget" (Yles - vill du höra kan du göra det här) och deras "Vem är det egentligen som" (strax över 8 finsk tid) sitter jag nuförtiden var och varannan morgon och både lyssnar på radion och ler.


VARFÖR?


Jo - helt enkelt för att de som joplar i programmet är så DUKTIGA på att just JOPLA!


Om allt och inget - konstant mundiarre´!


Dagen ros till dem...


OCH


Dagens ros till alla er andra också när jag nu en gång håller på...


FÖR


Det är ju "Alla hjärtans dag" och "vändagen" idag!


Som alla andra år hade jag det här året tänkt skicka vändagskort till vänner och bekanta...


Som alla andra år har jag ju inte fått det gjort...


Här jobbar jag på ett ställe där det säljs både kort och frimärken och där det DESSUTOM finns en postlåda utanför dörren men hjälper det?


NÄNÄ


(Å andra sidan skulle jag ju ha vunnit en större summa pengar på Keno den här veckan också om jag bara hade kommit ihåg att förnya lappen men se DET gjorde jag ju INTE HELLER och då står jag ju framför tipsmaskinen flera timmar varje dag! Dumt huvud så får plånboken lida)


IALLAFALL


Så hoppas jag att ni alla VET att jag tänker på er och räknar er som mina vänner...


Många många kramar - jag önskar er en riktigt UNDERBART gullig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar