27 mars 2007

VÅR

Igår orkade jag inte skriva eftersom jag var totalt slut - sov två timmar på hela natten. Varför? För att det ändrat till sommartid naturligtvis!


Hela söndagen gick ju åt att bli konfunderad över tiden. "Vad är klockan nu?", "Vad är den EGENTLIGEN?". Köksklockan hade jag inte ändrat på hela vintern - den visade en timme OCH 15 minuter före - nu blev det lite konstigt. "Vad är klockan?", "Ah, fyra", "Nej, den där går ju en timme och 15 minuter före", "Då är den...hmmm...tre och...eh...15 minuter...hmmm...jaha, kvart före tre", "Nä, det är den ju inte mera", "Vad är den NU då?".

Inte undra på att man sedan på kvällen är totalt uppskruvad och så förvirrad att man inte kan sova! Dessutom börjar jag ana var mitt hjärnsläpp i januari kom ifrån - jag BORDE ha ändrat tiden på köksklockan i höstas! 

Nu är det VÅR - när jag körde ungarna till skolan imorse mötte vi inte mindre än FYRA bönder i traktorer på vägen och då har vi bara ett par kilometer att köra. Det KAN ju ha varit andra än bönder som körde men jag är lite skeptisk till att våra sommargäster skulle köra traktor. Ute på gården flyger farliga bin och getingar, jag såg årets första mygga igårkväll, övervåningen är full av sinnesslöa flugor och MILJONTALS äckliga  SPINDLAR håller på att vakna! 

Usch vad jag HATAR spindlar! Jag FÖRSÖKER jämt tänka "de är räddare för mig än vad jag är för dem" och "spindlar trivs inte i sjuka hus så jag borde vara tacksam över att här finns så många" men det hjälper inte! Är HELT säker på att de inte är ett DUGG rädda för mig och att de bosatt sig här bara för att jäklas. Uppe på vinden samlas alla halvstora, platta svarta spindlar. Hallen, garderoben och verandan befolkas av långben-spindlar och källaren är full av bruna SKITSTORA as, förutom i tvättstugan då där det bor NEONGRÖNA äckel. I resten av huset hittar man sedan alla andra rysliga storlekar och utformningar som finns i spindelfamiljen. Åh, vad jag GILLAR sommaren! 

Appropå sommar - jag har nu börjat kleta in mig i "anti-celluit"-krämen, den jag fick av en bekant som tack för att jag hjälpte henne med datorn. Fick den redan i januari eller början av februari men har inte haft behov av att smeta på den förrän nu. Det STÅR JU FAKTISKT att man ser resultat inom FYRA veckor på instruktionerna så varför börja i förtid? Fyra veckor innan det är dags att visa benen så kan man börja! Bra va?  

MEN 

Användning
: Applicera två gånger dagligen, massera in över områden med celluiter. Applicera även på områden där du vill förhindra att celluiter uppkommer... 

Jag vill t.ex. inte ha celluiter på näsan - betyder det att jag borde massera in den här gelen på näsan två gånger dagligen?  

Nu blev det svårt! 

Från det ena till det andra - ungarnas pappa ringde igår - nu har flickans get gått och dött också! Först dör ena råttan i cancer, sedan får kaninen en propp i hjärnan och blir förlamad, dagen efter har en, till synes, helt frisk råtta dött hux flux. Så går det ett par veckor och så dör sista råttan och nu stärvar HENNES get av alla.

Det går inte en dag utan att jag femtielva gånger kikar ut genom fönstret mot vägen för att se om någon av våra kattor blivit överkörda - jag menar, det skulle knappast förvåna mig! Varje gång jag går och matar kaninerna så är jag FULLT beredd på att de ligger döda i buren och om hunden får ett ben är jag orolig tills hon ätit upp allt och jag kan konstatera att hon inte kvävdes av någon bit den här gången heller.

Förra veckan cirklade en JÄTTESTOR havsörn över gården flera dagar i sträck och då blev jag lika förvånad varje kväll när kattorna kom hem - ojdå...ingen fattas???  

Det är tungt att bry sig!  

Nu är det dags att avsluta - eftersom jag fick mitt betyg i svenska igår (FULL pott - FEMMA!!!!) så ökade min inspiration för studier drastiskt och jag har nu hittat lusten igen (ja, för STUDIERNA då). Kommer alltså de närmaste dagarna att koncentrera mig på dem och hinner därför säkert inte sitta och jopla så mycket här. Dessutom blir det ny hospitalrunda med loppisbesök imorgon så då skriver jag åtminstone inget.  

MEN 

Om något plötsligt bara MÅSTE berättas så gör jag naturligtvis ett undantag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar