22 mars 2007

GRATTIS MAMMA!

Läste i tidningen vad en valkampanj kan kosta - en av kandidaterna hade satsat 60 000 euro på sin och då finns det andra som satsat betydligt mer. Jag vet inte vad jag ska säga - jag måste erkänna att jag NÄSTAN är mållös.


Jag menar - JAG kan konsten att slösa men det här övergår mitt förstånd.


Människor som lägger ut OERHÖRDA summor på marknadsföring av sig själva röstar vi in i riksdagen vars uppgift bland annat är att besluta om statsbudgeten????


Himla fiffigt!


Egentligen har jag inte tid att sitta här och jopla. Imorgon ska jag ha HOMEPARTY och borde springa arslet av mig med dammsugaren och dammtrasan samtidigt som ugnen baddar på och gräddar sju olika sorters kakor!


Samma gamla historia - dagen innan man får gäster rusar man på som en idiot och putsar och fejar så att det nästa dag ska vara rent men inte LUKTA nystädat. När gästerna kommer så kan man sedan beklagande säga -"Jag är ledsen att här är så stökigt men jag har tyvärr inte hunnit städa" samtidigt som man plockar fram kakorna "som man slängt ihop i all hast" men som egentligen tagit MÅNGA timmar att baka!


Nej, nu är det slut med det! Imorgon ska vi se vad jag hinner slänga ihop, det lutar mot marängtårta med grädd-, och hallonfyllning.


Det är förresten min mammas födelsedag imorgon! Hon blir, om jag inte missminner mig, 25 år!


MIN mamma är en underbar människa - det finns INGENTING jag inte kan prata med henne om och vi ringer varandra i stort sett varje eller varannan dag. Hon är den som lärt mig att det är ok att inte vara stark jämt, att man inte måste klara allt ensam, att det är tillåtet att vara ledsen emellanåt och att delad glädje är dubbel glädje.

Ingen skillnad om jag är ledsen, arg eller glad så orkar hon lyssna på mig och de som känner mig borde inse vilken bedrift DET är! Dessutom är hon ibland min egna lilla Benjamin Syrsa som förmanar mig om jag gör något jag inte borde göra (det händer lite då och då). Jag vet inte vad jag skulle göra utan henne!


Grattis på födelsedagen mamma!


Nej, nu får det vara bra för idag - dags att sätta sig i soffan med en bok men före det tänker jag ringa mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar