12 juli 2012

Oönskad information


Jag har nyligen vaknat så hjärnkontorsfunktionen är till och med lägre än vanligt...

MEN

Det har ju aldrig hindrat mig tidigare heller - jag skriver ändå.

Just nu stör jag mig lite på massmediers sensationslystnad - jag menar då det här med grabben som blev dödad av tigrar i Danmark.

I en artikel beskriver "de" hur han blev dödad och tuggad på - "det fattades minsann bitar" lite här och där...

FÖR

Att sedan övergå till NÄSTA artikel där det skriks ut att han faktiskt tillbringat hela natten tillsammans med tigrarna...jojo...

OCH

Så kommer vi till det allra senaste - hur en man för fyra år sedan blev attackerad av en tiger men klarade sig trots att han tillbringade MINST 25 minuter tillsammans med tigern innan hjälpen kom - hur detta vilda djur under dessa, förmodligen evighetslånga, minuter lekte med karln precis som katter leker med mössen de plockar åt sig och pinar tills det skojiga är slut.

 Helt klart intressant läsning, mycket "oj, usch och wow" i det...

MEN

Knappast är det roligt för pojkens anhöriga, släkt och vänner att läsa detta?

Det ligger ju i människans natur att vara nyfiken - om någon människa man bryr sig om dör vill man veta hur det gick till - helst ska det ske i sömnen där den avlidne inte ens märkte det själv - förhoppningsvis skedde det mitt i en underbar dröm och gick snabbt - klick, så släcktes lampan.

Samma sak när det hänt en bilolycka - TADAAA så publiceras ett detaljerat fotografi på den demolerade bilen högst upp på webbsidan med en smaskig rubrik som säkert lockar läsare medan det längst ner, så där i förbifarten, nämns att "anhöriga har ej ännu underrättats".

JAHA!

Jag undrar hur många det är som fått information de absolut inte velat ha via de här nyheterna?

Snälla, tänk efter före!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar