23 juli 2012

En lapp, en lapp o en lapp till


Det här med handarbete är inte riktigt min grej  - det heller.
HAR jag nån "grej" överhuvudtaget?
FINNS det NÅGOT jag är ämnad för?
Jag är skeptisk...

MEN

Iallafall - handarbete är jag åtminstone inte ämnad för - intresset finns - jag menar, jag skulle hemskt gärna sticka och virka såna där fantastiska saker att ta på sig, för att inte tala om att SY. De kläder jag VILL ha existerar helt enkelt inte - butikerna är fyllda av snäva, tuttinuttiga kläder i tubsocksstorlek som passar alla de där vackra och smala människorna som dräller omkring överallt. Jag behöver plagg av annan kaliber - mindre gulliga saker...jaha, det här är tydligen en sån där dag när allt blir svammel...var var jag nu?


Handarbete ja...


Visst försöker jag - det har blivit någon socka, några tossor...

FAST

Mest blir det mormorsrutor - de är så där passligt mycket "for dummies" att mitt korta tålamod klarar av dem - i skrivande stund har jag MÄNGDER av lösa och lediga rutlappar överallt i alla tänkbara färger för det där med att sy ihop dem och verkligen SKAPA något blir ju aldrig av. Å andra sidan har jag nu bestämt mig för att använda dem till en ny och udda klädsel till bilsätena men det är ett annat kapitel.

Det här blir ju till ingenting...



Till saken - jag har avancerat i handarbetsdjungeln - från fyrkantiga lappar har jag nu övergått till andra former:


SÅÅÅÅÅÅÅ söta - de SKA bli en sjal!
(Bara jag kommer på hur man fogar ihop dem när jag har tillräckligt många vill säga...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar