28 september 2010

Bo på landet del 786


Jag gillar att bo på landet - jag gillar att bo i "eget" hus och inte behöva smyga på tå efter klockan 22 av hänsyn till grannarna - jag gillar att kunna dra på mig stövlar, gå några meter utanför dörren och hitta svamp...

MEN

Kräken i skogen gillar jag inte - åtminstone inte björnen, det vet ju alla vid det här laget...

FAST

Öns nytillskott på kräkbeståndet har jag inte bestämt mig om ännu, d.v.s. vargen!

Jag är tudelad - visst påstås det att vargar inte utgör någon fara för människor men jag gillar ändå inte tanken på att min äldre dotter ska möta en av dem när hon ensam rider ut i skogen eller att grabben får sällskap på vägen till skolbussen eller att "Lilla damen" plötsligt får syn på "VOVOV" när mamma springer in för att hämta något under tiden vi är ute - det är alltså mina och andras BARN jag oroar mig för - de kanske inte ger sig på en vuxen människa men hur är det med "di sma"...

Å andra sidan är jag verkligen emot påbudet "skjut hanen om ni ser den" - DET är fel!

Som sagt, jag vet inte ännu hur jag ställer mig till vårt nytillskott på kräkbeståndet...

MEN

Björnen gillar jag INTE - DET vet jag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar