09 september 2010

Appropå snö


Tidigare har jag avskytt snön - mest på grund av min så kallade "traumatiska" barndom när vi tvingades åka skidor varenda förbenade dag (nästan).

Inte nog med att det skulle skidas TILL skolan - när man väl var där skulle det skidas land och rike runt genom skog och åkrar - var det inte uppför berg (visst handlar det här om Österbotten men i mina ögon var de högre än Kebnekaise) där de andra tycktes glida upp under tiden JAG hasade bakåt två tag för varje mödosamt slit jag kom upp...



Var det nedför berg med en enorm gupp i slutet när spåret gick genom ett dike där jag naturligtvis flög på näsan varenda eviga gång...

OCH

När skolan äntligen var slut skulle man staka sig hem också!

FY F*N!

FAST

I år ser jag verkligen fram emot snön. Visst oroar jag mig för det faktum att min kära bil i år inte kommer att gå överhuvudtaget när det är snö och kallt, jag menar, den vill ju inte fungera ens när det är varmt...

MEN

Tänk hur roligt "Lilla damen" kommer att tycka det är...

Det är DET jag ser fram emot - HENNES glädje!

Den övervinner mina trauman många gånger om!

SNÖ!!!!!!

1 kommentar:

  1. Ja och jag längtar till att få släppa ut ninerna i första snön och se dem bygga årets första snötunnlar :')

    SvaraRadera